Logo Gminy Szczekociny

ZAWIADOMIENIE O SESJI

Ocena 0/5

         Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z.2024. poz. 609 ) zwołuję III sesję IX Kadencji Rady Miejskiej w Szczekocinach w dniu 25 czerwca 2024 r. o godz. 10:00 w sali sesyjnej UMiG

 

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, powitanie i stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3 .Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej w Szczekocinach.

4. Wręczenie nagród Burmistrza w dziedzinie sportu i kultury. 

5. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji Stałych Rady.

6. Informacja z realizacji uchwał przyjętych na II sesji Rady Miejskiej w Szczekocinach.

7. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy za 2023 rok – debata.

8. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 15 /III/2024 w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Szczekociny wotum zaufania.

9. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 16/III/2024 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Szczekociny za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta i Gminy Szczekociny za 2023 rok.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 17 /III/2024 w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Szczekociny absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok. 

11. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 18 /III/2024 w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Szczekociny na 2024rok.

12. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 19 /III/2024 w sprawie zmiany wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Szczekociny na lata 2024- 2038.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 20/III/2024 w sprawie zmiany Uchwały 10/II/2024 Rady Miejskiej w Szczekocinach z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie zasad i trybu przyznawania osobom fizycznym dotacji celowej na dofinansowanie realizacji przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości do 7,5 m3 na dobę z budżetu Gminy Szczekociny

14. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 21/III/2024 w sprawie przekazania środków finansowych na  dofinansowanie zadania „ Nowocześni, szybcy, ekologiczni – zakup samochodów z napędem hybrydowym dla potrzeb Garnizonu Śląskiej Policji. Etap VI. Dofinansowanie zakupu samochodu służbowego na potrzeby Komisariatu Policji w Szczekocinach”

15. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 22 /III/2024 w sprawie uznania Rady Miejskiej w      Szczekocinach za organ niewłaściwy do rozpatrzenia petycji

16. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 23 /III/2024 w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Szczekociny w Stowarzyszeniu  Rybacka Lokalna Grupa Działania „Jurajska Ryba”

17. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szczekociny z działalności między sesjami.

18. Zapytania i interpelacje oraz odpowiedzi Burmistrza.

19. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach z działalności między sesjami.

20. Wolne wnioski i informacje.

21. Zamknięcie obrad III sesji IX Kadencji Rady Miejskiej w Szczekocinach.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Szczekocinach

Jacek Grzelka

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach

 

Zgodnie z artykułem 28aa. ustawy z 08.03.1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz.609 ) : 

Raport o stanie gminy

1.Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.

2.Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

3.Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.

4.Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.

5.W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.

6.W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

7.Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

1)w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób;

2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców – co najmniej 50 osób.

8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

9.Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.

10.W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28aa. uchwała w sprawie absolutorium dla wójta ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.

W związku z powyższym proszę o złożenie pisemnego zapytania  popartego podpisami nad raportem do Biura Rady lub na wskazany adres email: j.grzelka@szczekociny.pl

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Szczekocinach

Jacek Grzelka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności