ZAWIADOMIENIE O SESJI
Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z.2024. poz. 609 ) zwołuję III sesję IX Kadencji Rady Miejskiej w Szczekocinach w dniu 25 czerwca 2024 r. o godz. 10:00 w sali sesyjnej UMiG
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, powitanie i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3 .Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej w Szczekocinach.
4. Wręczenie nagród Burmistrza w dziedzinie sportu i kultury.
5. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji Stałych Rady.
6. Informacja z realizacji uchwał przyjętych na II sesji Rady Miejskiej w Szczekocinach.
7. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy za 2023 rok – debata.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 15 /III/2024 w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Szczekociny wotum zaufania.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 16/III/2024 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Szczekociny za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta i Gminy Szczekociny za 2023 rok.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 17 /III/2024 w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Szczekociny absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 18 /III/2024 w sprawie zmiany budżetu Miasta i Gminy Szczekociny na 2024rok.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 19 /III/2024 w sprawie zmiany wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Szczekociny na lata 2024- 2038.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 20/III/2024 w sprawie zmiany Uchwały 10/II/2024 Rady Miejskiej w Szczekocinach z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie zasad i trybu przyznawania osobom fizycznym dotacji celowej na dofinansowanie realizacji przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości do 7,5 m3 na dobę z budżetu Gminy Szczekociny
14. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 21/III/2024 w sprawie przekazania środków finansowych na dofinansowanie zadania „ Nowocześni, szybcy, ekologiczni – zakup samochodów z napędem hybrydowym dla potrzeb Garnizonu Śląskiej Policji. Etap VI. Dofinansowanie zakupu samochodu służbowego na potrzeby Komisariatu Policji w Szczekocinach”
15. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 22 /III/2024 w sprawie uznania Rady Miejskiej w Szczekocinach za organ niewłaściwy do rozpatrzenia petycji
16. Rozpatrzenie projektu uchwały Nr 23 /III/2024 w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Szczekociny w Stowarzyszeniu Rybacka Lokalna Grupa Działania „Jurajska Ryba”
17. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szczekociny z działalności między sesjami.
18. Zapytania i interpelacje oraz odpowiedzi Burmistrza.
19. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach z działalności między sesjami.
20. Wolne wnioski i informacje.
21. Zamknięcie obrad III sesji IX Kadencji Rady Miejskiej w Szczekocinach.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Szczekocinach
Jacek Grzelka
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Szczekocinach
Zgodnie z artykułem 28aa. ustawy z 08.03.1990r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz.609 ) :
Raport o stanie gminy
1.Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
2.Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3.Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
4.Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
5.W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
6.W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7.Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1)w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób;
2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców – co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
9.Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.
10.W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28aa. uchwała w sprawie absolutorium dla wójta ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.
W związku z powyższym proszę o złożenie pisemnego zapytania popartego podpisami nad raportem do Biura Rady lub na wskazany adres email: j.grzelka@szczekociny.pl
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Szczekocinach
Jacek Grzelka
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!