Gmina Szczekociny rozpoczyna przyjmowanie wniosków o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstwa domowego na 2023 rok
Gmina Szczekociny rozpoczyna przyjmowanie nowych wniosków o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstwa domowego w 2023 r., a ich nabór będzie trwał do dnia 31 marca 2023 r. Wnioski będą rozpatrywane w kolejności złożenia. W związku z powyższym kolejność zakupu
i odbioru węgla zależy od daty złożenia wniosku. Wpłaty z tytułu wydanych PWW na rok 2023 można dokonywać w terminie do dnia 14 kwietnia 2023 r. Po tym terminie środki te będą zwracane wnioskodawcy.
W związku z przystąpieniem przez Gminę Szczekociny do kolejnego etapu zakupu preferencyjnego paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych informuję, że proces przyjmowania i rozpatrywania wniosków złożonych w 2022 r. został zamknięty. Nie można również dokonywać wpłat za zakup paliwa stałego na podstawie wydanego w roku ubiegłym PWW. Osoby, które takiej wpłaty dokonały proszone są o zgłoszenie do Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny (pok. 10) celem złożenia stosownego wniosku o zwrot nadpłaty z tytułu wpłaty za zakup paliwa stałego w roku 2022.
Mieszkańcy, którzy dokonali zakupu preferencyjnego paliwa stałego w roku 2022 od Gminy Szczekociny i jednocześnie w złożonym w ubiegłym roku przez siebie wniosku o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstwa domowego złożyły zapotrzebowanie na rok 2023 nie muszą składać ponownie nowego wniosku na rok 2023 (jeżeli nie chcą zmienić rodzaju i ilości wnioskowanego asortymentu). W pozostałych przypadkach mieszkańcy, którzy złożyli zapotrzebowanie na rok 2023 na poprzednim wzorze wniosku proszone są o kontakt osobisty bądź telefoniczny (34 3557 050
wew. 110) z pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny (pok. 10).
Mieszkańcy, którzy nie zrealizowali zakupu w 2022 r. bądź dokonali zakupu paliwa stałego w ilości
1,5 tony mają możliwość zakupu paliwa stałego w łącznej ilości nie większej niż 3 tony.
Wniosek może złożyć osoba fizyczna mieszkająca w gospodarstwie domowym w Gminie Szczekociny, na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla. Osoba ta musi być uprawniona do otrzymania dodatku węglowego i musi oświadczyć, że nie dokonała dotychczas zakupu przynajmniej 3 ton węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł, niezależnie od miejsca jego zakupu
(np. PGG, PGE, Węglokoks, skład węglowy).
W przypadku błędów we wniosku pracownik Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny skontaktuje się
z wnioskodawcą, by je poprawił. Dzwoni na numer telefonu podany we wniosku. Dlatego ważne jest, by we wniosku podać numer telefonu, na który urzędnik będzie mógł zadzwonić i przekazać stosowne informacje.
Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego paliwa stałego, pracownik Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny przekaże mu taką informację telefonicznie.
Jeśli wniosek zostanie zweryfikowany pozytywnie, pracownik Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny skontaktuje się z wnioskodawcą telefonicznie, by potwierdzić poprawność wniosku.
Wnioski można złożyć: za pomocą Platformy ePUAP (/an5f85rn63/skrytka), osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny lub za pośrednictwem operatora pocztowego. Wzór wniosku dostępny jest w załączniku (pod tekstem) lub w wersji papierowej - w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny.
Wniosek o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstwa domowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
W przypadku złożenia wniosku o zakup za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek o zakup opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Za jakość węgla odpowiadają podmioty wprowadzające do obrotu paliwa stałe z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych wskazane przez Ministra Aktywów Państwowych (dla Gminy Szczekociny jest to Polska Grupa Górnicza S.A.). Oferowany gminie do sprzedaży węgiel będzie posiadał niezbędne certyfikaty jakości.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny pod
nr telefonu 34 3557 050 wew. 110.
Procedura dotycząca rozliczenia zakupu wnioskowanej ilości i sortymentu paliwa stałego pozostaje taka sama jak w roku ubiegłym tj.:
- Rozliczenie zakupu:
- Cena brutto za 1 tonę: 1.845,00 zł (cena zawiera koszt transportu ze składu do miejsca wskazanego przez wnioskodawcę-mieszkańca).
- Formy rozliczenia: przelew bankowy.
- Numer konta do przelewu:
Mieszkańcy informację o numerze konta, na który należy dokonać wpłaty należności za wnioskowaną ilość i sortyment paliwa stałego otrzymają w tzw. PWW (Pozytywna Weryfikacja Wniosku), po odbiór którego mieszkaniec winien zgłosić się do Referatu Gospodarki Komunalnej i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny (pok. 10). Informację o gotowym do odbioru PWW wnioskodawcy przekaże telefonicznie pracownik Urzędu na wskazany we wniosku numer telefonu.
- Wymagane dane w tytule przelewu/wpłaty: imię i nazwisko wnioskodawcy, numer PWW wraz z dopiskiem zakup paliwa stałego.
- Po odbiór faktury VAT można zgłosić się do Referatu Finansowego Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny (pok. 15). Faktura będzie gotowa do odbioru po upływie 7 dni roboczych od dnia dokonania przelewu rozliczającego zakup paliwa.
- Dostawa paliwa stałego ze składu:
- Po zaksięgowaniu wpłaty od wnioskodawcy przez Gminę Szczekociny, należy oczekiwać na telefoniczny kontakt ze strony składu JB Sebastian Jarzombek (ul. Słoneczna 19,
42-425 Siamoszyce, tel. 500 497 777; 692 362 692) celem umówienia terminu dostawy paliwa stałego dogodnego dla obu stron. - Paliwo stałe dostarczane będzie bezpośrednio ze wskazanego wyżej składu do wnioskodawcy pod wskazany przez niego we wniosku adres. Przy odbiorze należy mieć ze sobą: dowód osobisty oraz PWW.
- Istnieje możliwość bezpośredniego odbioru paliwa stałego ze wskazanego wyżej składu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru.
Uwaga: w przypadku odbioru paliwa stałego przez osobę inną niż wskazana we wniosku musi ona posiadać wystawione przez wnioskodawcę pełnomocnictwo.
- Odbiór paliwa musi nastąpić jednorazowo - nie ma możliwości odbioru częściami.
Transport będzie dokonywany pojazdem składu.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!